onsdag 1 juli 2009

Don efter person

Det sägs ju att skillnaden mellan pojkens och mannens "leksaker" bara är priset. Det tänker jag inte kommentera. Att man behöver en mobil idag tror jag att de flesta kan hålla med om. Frågan är bara vilken modell (och pris).

Den första modellen jag tänker på är väl iPhone? Borde kanske bli ajFan på ren svenska och uttalas [aj'faun] på skånska/gotlänska. En värsting-lur, alltså.

Ett annat alternativ kunde vara S E's Xperia X1. Den har qwerty-tangentbord i hårdvara i utdragslådan, så att man slipper nåt virtuellt på skärmen som egentligen inte finns utan bara är en bild som försvinner när man stänger. Det traditionella i mobiler är väl annars det s k T9 som bäst.

Idag ska man ju göra "allt" med mobilen verkar det som. Ringa, surfa på nätet, lyssna på musik, ta semesterbilderna och ja helst skriva bloggen också. Allt ska få plats, i den lilla kroppen. Det för tankarna till def av en sportbil eller en damsko. "Stor på insidan men liten på utsidan". :-)

I morse så fick jag ett bra tips av en kompis på nätet. Nu finns det senior-mobiler också. Doro har fått ur sig en som de kallar HandleEasy, som bara har funktionerna ringa och SMS.

Det kan möjligen vara ett ålderstecken, men detta är nog min nästa modell av mobil ändå.

Christer
Blogg-master

1 kommentar:

  1. Jag saknar fortfarande min gamla Ericsson...688...nä...modellen innan tror jag vad den nu hette
    Den var bra den
    Ålderstecken det med gissar jag

    SvaraRadera